tisdag 11 december 2012

hej gud, ge mig lägenheten!

hade två julbord, dagarna efter varandra, förra veckan.
kände mig inte särskilt clever när jag trillade hem från den kungliga hufvudstaden klockan halv fyra när jag skulle ta tåget klockan sju på morgonen. då fick man minsann lida för sina synder, trots att jag var lite för trött för att själv förstå det.

först nu börjar jag bli tillräckligt med människa för att orka känna efter.  det är ganska blandat, det där. är så lycklig över att snart - för första gången på två år - få ett dugligt jullov. ett lov som kommer att tillbringas i ett annat land med min andra hälft, dessutom! något som inte är lika skoj när jag känner efter (och det gör jag ju) är att jag måste smeta fram två gigantiska inlämningar innan dess. just det, alltid något att gnälla över.

ska förresten på visning imorgon. igen. hoppas till bostadsgudarna att de kan ge oss den här lägenheten så att vi slipper gå på varandra.
det kan jag väl vara värd i julklapp. eller?

Inga kommentarer: