torsdag 15 november 2012

för rasmus skull

åkte hem till mor och far idag.
kände att jag behövde få sitta alldeles själv och plugga och må konstigt. har varit helt slut som artist den senaste veckan, vilket exempelvis kommit i uttryck genom skithumör, värk i kroppen samt att jag försökt öppna porten med mig sl-kort.
kände helt enkelt att jag behövde komma bort en stund från min stackars karl så att han slipper höra på mitt konstanta gnäll.

jag kan få sådana skuldkänslor för det ibland. rasmus har legat hemma i snart en månad pga pulveriserad fot och gips-pjäxa och han är sjukskriven fram till julafton. detta medan jag själv är en av fyrtio av flera hundra sökande som lyckades ta sig vidare i journalistbildningen. med andra ord är jag så otacksam och egoistisk att jag vill kräkas ibland.


Inga kommentarer: