torsdag 29 november 2012

dumma mig

sakta går det framåt.
fem av sju sidor av hemtentan är klara, men som vanligt har jag sparat det jobbigaste/svåraste till sist. som vanligt skjuter jag fram eländet tills det daskar mig i ansiktet. dumma mig.

när jag är i sådant här universitets-mode så tänker jag på mat hela tiden, vilket inte går så jävla bra ihop med min studentekonomi. det är så jävla dumt att tänka på guld och gröna ärtor när det bara finns elände och csn-lån. dumma mig igen. längtar bara tills nästa vecka då jag ska äta julbord tills jag kreverar. först julgala med världens bästa kollegisar, och dagen efter vankas det julbord med karlslokens jobb.
kommer lukta gravad lax och janssons i veckor efteråt, eftersom det aldrig finns någon botten i mig när jag äter saker jag tycker om. dumma mig för sista gången.

på tal om det så ska jag åka hem och pussa på min jansson nu.
han luktar dessutom bättre än ansjovis.

Inga kommentarer: