torsdag 15 mars 2012

jag älskar dig så mycket så att jag hatar mig

det finns ingen i hela världen som kan ge mig den kraft som alex gör. ingen som kan trösta mig så bra som alex. det finns inte heller någon jag har så roligt med som honom och ingen som fyller mig med sån lycka!
men sen finns det ingen i hela världen som kan göra mig så arg som alex. i stunder har jag tittat på honom och samtidigt drömt om att få sitta i ångvält, pressa gaspedalen och köra över den jävla idioten.


när jag blir arg,
blir jag liksom så många andra, helt onyanserad. jag får ett tunnelseende och vägrar släppa in positiva tankar. som ett litet envist barn blir jag. och stolt som en östermalmstant.
jag måste ta av mig dumstruten från ansiktet och börja se på riktigt istället.
annars kan jag lika gärna lägga mig under ångvälten istället.

Inga kommentarer: