söndag 19 februari 2012

landet ingenstans

om en dryg månad blir jag 20 år.
i min värld är det en siffra som åtminstone börjar låta som en ålder. det är som bekant den sista milstolpen på den, förhoppningsvis långa, åldersstegen.
redan innan min tjugonde födelsedag har jag hunnit med mycket, som i en del ögon skulle kunna betraktas som "vuxensaker". jag har fast anställning, jag har pluggat på universitet i över ett år och jag har egen ekonomi (förvisso med lån på dryga 60'000 kronor...)

trots allt detta, så har jag en tydlig akilleshäl i min vuxenvärld.
mamma.
hon lämnade boet idag och kommer inte hem på nästan en vecka. det finns ingenting som kan få mig att känna mig så liten som jag gör utan henne. hon är min största kärlek och trygghet.
hon är mitt egna landet ingenstans.

Inga kommentarer: