tisdag 15 mars 2011

piskstraff, era jävlar!

försöker koppla bort tentan lite nu.
imorgon kommer jag fängsla mig själv i den sterila kontorsmiljö som råder på mammas jobb för att försöka få bukt med instuderingsfrågorna. det känns nog ganska bra ändå. har insett att jag kanske inte vinner på att vara i spetsen av världens pessimiströrelse. men ändå, för att försöka avreagera mig något, så kommer jag här lista upp otroligt störande beteenden. mest för att stärka mig själv.

plågsamma piskstraff borde utdelas till alla som:
1. spontant brister ut i körsång i olika stämmor och blickar upp mot skyn och tror att de sjunger fint & rätt (särskilt när de inte ens kan texten), utan att någonsin inse att det finns en tid för att HÅLLA KÄFTEN!
2. kryddar all sin mat med kryddpeppar (man får faktiskt bara ha den på potatismos) när alla vet att kryddpeppar är den äckligaste kryddan ever!
3. känner att de måste undervisa i köket. "jaha, så du skär tomat så! jag har annars ett annat tips på hur du kan skära tomaten lite bättre, gör bara såhär .." JAG KAN SKÄRA I DIG OM DU INTE PASSAR DIG JÄVLIGT NOGA!
4. är hantverksnördar och inte inser att det finns en gräns för vad som är okej att göra själv. att tälja alla köksredskap i trä är så jävla över den gränsen. vitlökspress i trä, sa du? men dö!
5. åker till ett land långt bort, uppdaterar sin facebookstatus med något i stil som "so long, suckers!" och rynkar på näsan åt allt som är "turistigt". ta en titt i spegeln - är du inte turist själv kanske?!
6. tvångsmässigt måste tala om det latinska namnet på alla blommor man ser. kallade du den för gullum vivum, sa du? Då tänker jag kalla dig för STÖRANDUM IDIOTUM om det är okej.
7. folk som säger åt mig att jag eventuellt lider av en bipolär sjukdom bara för att jag försöker hålla gnistan uppe i sociala sammanhang när jag egentligen bara vill stänga in mig och sova. det är inte normalt att vara glad hela tiden!

arg är lätt min vanligaste känsla.
förlåt för det.
eller varsågoda..

Inga kommentarer: