fredag 4 mars 2011

oh, there is beauty and surely there is pain, but we must endure it - to live again

jobbiga perioder. bra perioder.
our life is like a movie.

kommer du ihåg när jag hade det som värst i skolan? när jag varje natt grät mig till sömns efter att du försökt trösta i timlånga telefonsamtal. du visste att det inte gick att göra mig glad, men du fortsatte ändå.
för det älskar jag dig. du ger aldrig upp.

minns du allra första gången vi träffades? jag minns allt, vilka kläder du hade, hur du luktade, de allra första orden du sa till mig: "finns du på riktigt eller?". jag finns.
när vi skiljdes åt ringde jag direkt till mamma och till melina och grät som ett barn.
för det älskar jag dig. du satte upp ett mål för mig, och jag uppnådde det.

minns du alla gånger jag har varit dum i huvudet och fått för mig de allra dummaste sakerna om dig och din finaste tjejkompis? en tjej som jag tycker sjukligt bra om, men som på något sätt är lite för bra. ett verktyg för eskapism, en enklare väg till eventuell kärlek. idag har du fått mig att inse att vänskap och kärleksförhållande är åtskilda saker och att man i alla lägen finner lika mycket tröst hos sina vänner som hos sin partner.
för det älskar jag dig. du lär mig bli tryggare i mig själv.

jag behöver inte fråga dig om du minns hur den sista månaden har varit. devede.
det är som att jag har tagit en överdos och ångrat mig i sista stund, men skadan är redan skedd. det är det största droppet i kärleks-ekg:n någonsin, men som både du och jag vet så är alla återupplivningsförsök inte lätta. hjärtat slår inte igång direkt och en lång kamp kan krävas för att uppnå liv igen.
det är inte lätt någonstans, men jag tror att både du och jag vet att när man vill någonting tillräckligt mycket, så är ingenting omöjligt. hela universum verkar för att den önskan ska uppfyllas.
.. och vet du? jag tror att hela universum vill att jag ska överleva just nu.

Inga kommentarer: