torsdag 10 februari 2011

tentalängtan vs. tentaångest

jag är nog fan duktigast i hela världen.
har pluggat oavbrutet i närmare fyra timmar - utan att ens pilla på datorn och allt trevlig som den innehåller.
ska klappa mig själv på huvudet och vara nöjd med mig själv ett tag nu innan jag fortsätter.

önskar på ett sätt att tentan bara ska vara gjord nu, så att jag blir lite varm i kläderna. första tentan ska ju tydligen vara värst, när allt är nytt och ingenting riktigt går som man har tänkt sig. samtidigt vill jag inte alls ha tenta, det är ju förfan skittråkigt att plugga dagarna i ända.
trots det känner jag mig ganska lugn. jag har fem dagar av plugg kvar, och de som känner mig vet att jag presterar bäst de där allra sista nattimmarna när man verkligen inte har något val än att ta sig själv i kragen eller bli lynchad inför allmänhetens ögon..

Inga kommentarer: