tisdag 21 december 2010

dag 21, mina rädslor


var ska jag ens börja?

min absolut största rädsla är att någon nära person till mig ska dö. det har hänt förut, och kommer garanterat hända igen, men trots att man vet om det går det aldrig att förbereda sig på en sådan sak. den här rädslan delar jag nog med de flesta vettigt funtade.
jag är till exempel enormt nojig när det gäller just sjukdomar, såsom cancer som drabbar var och varannan människa just nu. min dröm är helt enkelt att alla mina nära och kära ska få leva ett lyckligt, friskt liv och avsluta det på ett vackert sätt. inte genom sjukdom eller olyckor etc.

i övrigt är jag ganska klaustrofobisk. en stor samling människor är okej att vistas bland, men när det kommer till små utrymmen som typ förråd eller liknande så är det kört. detta tack vare en mycket kär högstadiekompis som lekte stänga-in-elin-i-ett-mörkt-förråd-leken.

clowner är också kört. jag får ont i magen när jag ser en clown. oavsett om det är en "snäll clown" eller någon som ser ut som "pennywise" i stephen kings "it"-filmatisering.
det är något med själva förklädnaden, det falska yttre, som gör att jag känner mig obekväm och liten när jag ser en clown.

flygplan ska vi knappt prata om. trots att jag flugit runt halva världen så pratar vi ren dödsångest när jag går på ett flygplan. det sista jag tänker när vi lyfter är att det kanske blir sista gången jag har mark under fötterna. levande åtminstone.
saken med flygplan och om det skulle hända något, är att man liksom inte har någon möjlighet att ångra sig. det går liksom inte bra om man slänger sig ut därifrån..

i övrigt så är jag nog en ganska orädd tjej, jag är oftast ganska cool medan andra sniffar fara. om det beror på att andra ser situationen eller saken som farligt och inte jag, eller att jag bara är en jävligt cool tjej, det förtäljer inte historien.

Inga kommentarer: