torsdag 2 december 2010

dag 2, min första kärlek

det här var en enkel.

när jag var femton år ingick jag i mitt första, någorlunda seriösa, förhållande. det höll i något halvår, och jag hade kul. kände mig uppskattad och kär. gick vidare.
träffade återigen något man kan kalla för pojkvän. samma känslor, samma avslut. det enda med just det här avslutet är att det var början på något nytt.
något som blev min första kärlek.

alexander och jag har en ganska magisk historia bakom vårat förhållande. låt mig berätta:
när jag var tolv år och alexander var fjorton så såg jag någonting han hade skrivit på lunarstorms klotterplank. "oh, there is beauty and surely there is pain, but we must endure it to live again"
jag tog tillfället i akt och postade något i hans gästbok. det var ännu en början.
sedan den dagen tror jag att vi har pratat med varandra mer eller mindre varje dag. på msn, på telefon, på lunarstorm, på bilddagboken etc. man får hitta sina sätt när man bor femtio mil från varandra.

dessutom var vi tvungna att vara superhemliga. topp sekret.
alexander hade nämligen ett förhållande, liksom jag, men trots det kunde inte våra små pubertets-hjärtan låta bli att inte vara lite förälskade i varandra. trots att vi aldrig träffats.
30 maj 2008 träffades vi för första gången, självklart i smyg.
exakt femton månader senare, den 30 augusti 2009, behövde vi inte ses i smyg längre. vi hade lämnat våra tidigare förhållanden bakom oss och vi bestämde oss för att vi vore rena idioter om vi inte blev tillsammans när vi äntligen fick chansen.
idag är jag fortfarande lika kär i alexander.
det må låta naivt att säga vid min ålder, men jag kan se oss ha rullator-race tillsammans i framtiden.
trägen vinner, och jag vägrar förlora.

Inga kommentarer: