onsdag 15 december 2010

dag 15, mina drömmar

var ska jag börja, liksom?
jag har så mycket drömmar, både orealistiska och sådana som förhoppningsvis blir sanna någon gång. på riktigt alltså.
på kort sikt drömmer jag om:
- en fröjdefull(haha!) jul. det vill säga, jag vill känna att jag har möjlighet att ge min familj, mina vänner och alexander en riktigt fin julklapp.
- att jag ska lyckas bra på universitetet, och - om jag får drömma vidare - skaffa en liten etta med kokvrå i stockholm och bo där med alexander.
- att jag blir sedan blir antagen till hogwarts skola för häxkonster och trolldom, på journalistprogrammet i göteborg.
- att jag tjänar pengar, vinner pengar etc. allt som gör att jag får pengar.

på lång sikt drömmer jag om:
- barn. två eller tre kiddos. namnen dante och hilma är redan spikade.
- att jag får fortsätta vara lycklig med alexander, vilket kan leda till ovanstående dröm.
- gifta mig.
- en jycke (mest för att jag vill leka och gosa lite, inte för att jag vill betala för den). här pratar vi alltså amstaff eller mops.
- att jag tjänar pengar, vinner pengar etc. allt som gör att jag får pengar.
- att min mor, far, bror och mina vänner lever länge
- att mormor, morfar och farfar får bli gammelmormor, gammelmorfar och gammelfarfar.
- att vinna elevhemspokalen på hogwarts.

Inga kommentarer: