tisdag 16 november 2010

e a coffee-drinking individual - espresso yourself!

idag är en bra dag.
det känns ändå ut i mina frusna fingertoppar, som ännu inte återfått värmen efter min tvåtimmars-promenad runt halva kommunen. tur man bor i en liten stad i alla fall..

har tillbringat den senaste halvtimmen med att leta lägenhet, vilket på sätt och vis känns ganska patetiskt eftersom jag inte ens vet om jag blir antagen till universitetet till våren. worst case scenario vore att fortsätta bo här, känna mig på vippen till meningslös och fortsätta mitt obstinata letande efter ännu ett deltidsjobb. men jag tänker inte låta de tankarna förstöra min hittills så fina dag.
jag tänkte istället bygga på findagen med en kopp té (ärligt snodd från mitt jobb).
det är det bästa med att jobba som barista på världens mysigaste kafé. alla téer och allt kaffe. en vacker dag ska jag minsann sno våran "italienare" också..
tänk själv vilka kaffetaberas jag kunde ha då. åh, ljuva tanke.

Inga kommentarer: