tisdag 19 oktober 2010

peter pan; never grow up

har tillbringat kvällen hos melina. igen.
men hon blev tröttis & ska upp till skolan imorgon, så jag lämnade henne halvsovandes på soffan.
jag vill också ha något att behöva gå upp till.
så himla tråkigt att vara vuxentjej. lite småsugen på att återvända till cirkus 2006 och vara högstadietjej. sjuan vore önskvärt, fantastisk tid. så ung, så lätt att underhålla.

saker som var roliga 2006:
- tjejmiddagar, där man faktiskt inte ens mötte upp killar efteråt, utan spenderade hela kvällen hemma.
- alkoholfria discon
tänk alla discon på finningeskolans fritidsgård - tjejerna i ena hörnet, killarna i andra, fanta på burk, och småpåsar med estrellachips. utan alkohol tar det för övrigt uppskattningsvis 4 timmar innan man börjar dansa tryckare. Om det är mörkt. och man har mycket glitterspray i håret..
- filmkvällar
ni vet den tiden när film betydde film och inte någonting annat. jämna par, asmörka sovrum, uppskattningsvis 3 filmer, “snacks”, och när folk seriöst trodde att ingen märkte när de smekte sönder under täcket. i och för sig fick jag inte uppleva det så värst mycket, jag var inte tillräckligt cool för det i sjuan.
- umgås utan att vara fulla
intressant tanke. “att ta en öl” kom ju inte på frågan. att ta en cola däremot? shit, kunde bli typ 6-7 stycken.

nu ska jag drömma om att bli barn igen.
gnattis

Inga kommentarer: