tisdag 12 oktober 2010

jag står i vasaparken ser pojkar och flickor gå igenom kärlekslunden jag skulle byta plats med vem som helst på sekunden, om jag kunde...

någon slags fotbollsskola på teve där holland undervisar sverige i hur man ska spela.
pappa antydde att sverige knaprat haschkakor lagom till matchstart, men huruvida det stämmer går det bara att spekulera i.

idag har nathalie slingat mitt hår till tonerna av cornelis vreeswijk. det blev helt skitfräscht och jag slipper i alla fall att skämmas för att se ännu mer grådassigt höstigt ut än jag redan gör.
annars har jag gjort ungefär ingenting idag. målat naglarna, läst bok & varit allmänt avundsjuk på tillvaron bara. samtidigt som det verkar gå så bra för alla andra går vi mest i motvind, & trots att jag är övertygad om att vi står som segrare till slut, så svider det ändå i ögonen varje gång någon annan tar ett kliv framåt. det känns lite som om jag har ett litet privat jävla moln över mig som följer mig vart jag än går..
nej, nu ska jag försöka sluta vara obstinat & istället dricka cappuccino & säkert läsa bok.
som vanligt.

Inga kommentarer: