onsdag 6 oktober 2010

äkta kärlek med inslag av hat

vet ni hur riktigt fina vänner ska vara?
jag vet det.

som melina, alla dagar är lördagar med dig. denna veckosupande varelse ska vårdas ömt & så länge man gör det kan man alltid lita på henne. och johanna, som varannan gång man träffar henne får en att vika sig i skratt likt en jävla tumstock & som är så snygg att man känner sig ful när man går på krogen med henne. och som nathalie, som man är dålig på att träffa den senaste tiden med som man vet alltid finns där. alltid.
(ni svenskalärare kan gå hem förresten, för jag vet att man inte får börja meningar med "som" och "och")

jag skriver inte det där utav någon ren fjortis-slentrian-princip, utan mest för att det är så. dessutom är det viktigt att visa uppskattning, och när jag inte har något bättre för mig så kan jag glädja både mig själv & förhoppningsvis de berörda med lite väl utvalda ord. för jag har verkligen ingenting bättre för mig nu. jag är trött på att dricka te & inbilla mig att jag är någon slags mysig hemmafru som varvar dammsugning med tedrickande och som läser morgontidningen till sin kaffe och morgonsnus. jag vill liksom bara vara elin. ni känner henne nu, vet att självömkande och håravfall är hennes melodi. ni vet att vid minsta motvind så blir det orkan & förödelse i hennes huvud. jag tänker inte låtsas att det inte är så, men det blir bara så fruktansvärt tråkigt att skriva -och läsa- om det i all evighet. därför delar jag med mig lite kärlek helt enkelt.
men jag tänkte ändå avsluta i sann elin-anda; för det orkar jag minsann med.
alltså, den där jumlans reklamen där någon brud sjunger om orange skyar och man ser massa apelsiner falla baklänges i slowmo, den orkar jag också med.
jag orkar med att hata den.

1 kommentar:

nathalie sa...

jag älskar dig & jag vill träffa dig, typ imorgon?
kan vi inte bada fotbad och dricka te när
jag kommer hem från skolan? <3