onsdag 22 september 2010

pest vs. kolera

sitter & drar ut på tiden tills jag ska åka till jobbet för ett par timmars jobb.
ska bli skönt att få göra av med ett par timmar i mariefred ikväll. jag alldeles ensam på mitt favoritcafé i hela världen. inte fy skam.

samtidigt sitter jag och lyssnar på iron maiden & står i valet & kvalet mellan pest eller kolera. maiden spelar på ullevi i sommar, exakt samma helg som peace & love kickar igång, och ni som känner mig vet att peace & love ligger mig sjukt varmt om hjärtat. det får helt enkelt bli någon slags kompromiss där jag får leva med att missa första dagen på festivalen medan jag headbangar i göteborg. det känns som en bra lösning trots allt.
nästa vecka blir det förmodligen till att pälsa på sig & sitta utanför biljettombudet i falkenberg tillsammans med alexander & hans vänner. varm suklaa & lite kärlek räddar mig nog.

Inga kommentarer: