tisdag 21 september 2010

barn drömmer om att bli vuxna, vuxna drömmer om att bli barn

okej, skäll inte på mig.
jag har bara haft lite viktigare saker för mig de senaste två veckorna istället för att skriva av mig. den viktigare saken? - alexander.

idag är en sådan dag då jag äntligen förstår mig på vuxna, eller ja, lite äldre. de som säger: "åh, du ska vara så himla glad som går i skolan, det är rena drömmen" när man har plugg upp över öronen & mest av allt vill svälja rivjärn & gräva ner sig. jag förstår dom nu. på riktigt.
högsäsongen på jobbet är över, vilket inte ger mig så många arbetsdagar som jag vill ha eller behöver. istället sitter jag hemma i ett höstigt kvarter och inbillar mig att jag är hur glad som helst för att jag är ledig. men det är jag inte! jag vill jobba, jag vill gå i skolan, jag vill vara sysselsatt och inte sitta i någon slags karantän från mina vänner som går i skolan eller jobbar.
jag vill inte vara vuxen förrän till våren då jag äntligen, äntligen, får börja plugga igen.

Inga kommentarer: