fredag 16 juli 2010

farväl till civilisationen

har nyss grinat mig igenom en film. igen.
varför alltid jag? och varför lär jag mig inte att varje gång E.T vill ringa hem & säger "aoutch" så står tårarna som spön i backen och jag börjar strax därpå hyperventilera.
alltid detta eviga tjurande till filmer.

på tal om spön (jag associerar till fiskespön här alltså) så åker jag till mitt älskade sommarställe i de norrländska skogarna om bara några timmar. i natt och en del av dagen imorgon ska det lekas billekar, snusas, pussas på alexander & säkert bråkas lite med lillebror innan jag äntligen är framme i älskade forsholm. för om det är ett enda ställe på jorden där jag inte irriterar mig på obefintlig mobil-mottagning och rastlöshet, då är det 85 mil bort, i skogen.
bland renar, lavar & fiskespön ska jag tillbringa en vecka tillsammans med la famiglia och alexander och bara lyssna på tystnaden.
vi hörs igen när jag kommer tillbaka till civilisationen.

(och förresten melina, tack för lånet av kameran. den följer med på utflykt till norrland nu, och jag lovar att vårda den som mitt eget barn. precis som jag hade vårdat dig om jag varit på samma plats som du den här veckan som har gått. jag älskar dig)

Inga kommentarer: