onsdag 21 april 2010

älskling, vi ska alla en gång dö

i förra inlägget skrev jag om en av dagens upptäckter; de sju dödssynderna.
jag tänkte gå in lite djupare på det nu.

  • högmod - att vara nöjd med sig själv
  • avund - att vara avundsjuk & missunnsam
  • lättja - att ofta vara lat & inte bry sig
  • girighet - att vara snål/kär i pengar
  • frosseri - att njuta av överflöd
  • otukt - att vara sexuellt hängiven eller lösaktig
  • vrede - att vara grinig & förbannad
jag bara känner hur jag kommer att styckas levande, att rådbråkas & sitta i en kittel med kokande olja en vacker dag. för jag innehar faktiskt alla ovanstående dödssynder mer eller mindre. jag är för det mesta jävligt nöjd med mig själv, jag är ännu mer ofta avundsjuk (vilket jag hatar mig själv för), jag är lat när jag får tillfälle, jag är löjligt kär i pengar, jag njuter av överflöd (vem gör inte det), jag knullar gärna med min pojkvän & för det mesta är jag en jävligt grinig människa.

om det här betyder något alls vet jag inte, det kan tyckas rätt skrockfullt eftersom alla ska dö ändå, tillslut. men jag tog konstigt nog åt mig, insåg att jag kommer ha världens plågsammaste grillfest när jag väl kommer ner till helvetet. ni andra kan ju få skratta & titta på eller något.
nä, nu ska jag gå & sova - nöjd med mig själv för att jag fått massa gjort idag & avundsjukast i hela världen för att jag inte får vara tillsammans med min alexander när han fyller 20 år imorgon.
gnatt era jävlar.

Inga kommentarer: