tisdag 16 mars 2010

stress

börjar sakta men säkert känna mig som någon typ av homo sapiens igen.
jag har varit så ingrodd i min egen äckelhet de senaste fyra dagarna nu att jag nästan skäms över mig själv. hur som helst är det (äntligen!) dags för skola imorgon igen. det ska bli så otroligt skönt att lära sig lite om rutiner och intelligent liv igen. 

samtidigt ger det mig lite panik, nu måste man vara vaken och ha koll på allting igen. intala sig själv att man har fler timmar på dygnet än resten av världen. för allting känns ganska rörigt för tillfället, det är så jävla mycket som händer och en massa beslut som skall tas, massa som fyller år, och framför eller bakom och behöver jobb, och fler jobb, och mindre öl, mer mat, nya kläder, nya skor, bättre glasögon, närhet, måste studera, högskoleprov, ta körkort, måste fira påsk, eventuellt råna en bank, och sätt igång med projektarbetet igen nu, för i helvete elin! och så vidare och vidare i all oändlighet ..

Inga kommentarer: