onsdag 17 februari 2010

vi lever i ett skitland

här kommer man hem från skolan, slänger i sig ett par pangkisar med mormors kick-ass svartvinbärssylt & tänker att det nog är bäst att äta mycket så jag orkar städa mitt naturkatastrofdrabbade rum. 

det städas i en timme, i två. kanske tre också. det torkas högt & lågt, skuras, dammsugs & alla mina tusen böcker plockas ut & in hur hyllan. när jag blev klar kände jag mig sådär sjukt nöjd med mig själv, liksom stolt. satte mig i sängen med en snus & en kopp kaffe & ville inget hellre än att lyssna på led zeppelin. öppnar spotify --> sök: led zeppelin --> a tribute to led zeppelin/karaoke version/bajs. JAG BLIR SÅ UPPRÖRD, JAG VILL INTE LYSSNA PÅ NÅGON JÄVLA TRIBUTE, JAG VILL LYSSNA PÅ ROBERT PLANT, JAG VILL LYSSNA PÅ RIKTIGA LED ZEPPELIN!!!1 "men juutuba då", tänker ni säkert då. men vad fan, jag vill ha det enkelt. efter allt städande är jag värd att få lyssna på vad jag vill i spotify.

så var dagen förstörd.
men vi lever ju trots allt i ett skitland.

Inga kommentarer: