onsdag 17 februari 2010

tankeverksamhet

jag har tråkigt. snusar & dricker kaffe så det skvätter om det.
när jag har så här tråkigt så borde det ju egentligen vara meningen att den här "skrivlusten" ska falla på. vilken jävla skrivlust, frågar jag dig då? 
det känns lite som att jag är en nykter alkoholist. fast tvärtom. liksom, om ni var min aa-grupp, så hade jag rest mig upp & sagt: "hej, jag heter elin och jag har inte skrivit någonting värt att läsa på över 1000 inlägg." ETT TUSEN inlägg utan att jag förmodligen har satt ord på någonting som ni kan relatera till eller ens finner läsvärt. & då är det väl sjukt paradoxalt att det enda jag kan känna mig inspirerad att skriva om, är min oförmåga att skriva.

frågan är om jag inte helt enkelt borde acceptera att jag är en jävla idiot som känner att skrivande, det kan jag njuta av, & ha glädje av, för det är en av få saker som jag känner att jag behärskar och inte räds av. men just nu, när jag har tråkigt & är helt utttömd på måsten för drygt en vecka framåt, finns det ingenting som gör mig lika obekväm & illa till mods som tomt linjerat papper, eller en blinkande markör. 

för typ femton år sedan så var jag rädd för monstret under min säng, nu är jag rädd för tomma linjerade papper & pennywise the dancing clown. vem som är barnet av mig då och elin nu, det kan debatteras.

Inga kommentarer: