söndag 28 februari 2010

orsak/verkan

beslut som tillfälligt förstör mitt liv:

- beslutet att berusad slåss med sin pojkvän & därmed skaffa sig blåmärken i storleken av en ganska stor avokado. 
- beslutet att berusad borsta tänderna & slinta med tandborsten in i tandköttet i en hastighet av 205 km/h & kötta upp ett stort sår. 
- beslutet att - helt nykter - lämna sin pojkvän för att åka de där femtio milen hem, ensammast på planeten. 
- beslutet att strunta i att plugga fast man verkligen behöver. 
- beslutet att gå till fidde & calle istället för att duscha när jag egentligen inte ens står ut med mig själv. 
- beslutet att vara vaken när jag egentligen behöver sova & inte alls har någonting bättre för mig.

resultat: smärta, ensamhet & ångest. (lite lycka också, förstås) 

Inga kommentarer: