onsdag 10 februari 2010

en sketen jävla ekorre

jag är så fruktansvärt glad. 
precis allting går som jag vill. projektarbetet är när som helst avslutat, bortsett från en diskussion & när jag loggar in på skolans intranät så ser allting ut precis som jag vill betygsmässigt (nåja, åtminstone de fem senaste betygen jag fått). 

för två veckor sedan trodde jag denna vecka skulle bli min död, ett helvete som är ganska svårt att ta sig upp ur - åtminstone utan att bränna sig. men jag slapp. jag ändrade inställning, något jag aldrig lyckats med annars när självdisciplin & rädslan för att misslyckas finns inblandat. jag är liksom så där stolt med mig själv nu, och det är tamigfaktiskt värt att skryta om. 
för den verkligt lata människan kommer ingenvart, jag har insett det nu. den ständigt upptagna människan kommer inte mycket längre heller, förvisso, men ett steg framåt är värt så mycket ibland.
det enda problemet med det här mentala ekorrhjulet är dock att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en sketen ekorre.

Inga kommentarer: