torsdag 26 november 2009

vaccin mot ett svin

första dagen på länge det är någorlunda ljust ute när jag gick hem från skolan. 
nåja, visst börjar det skymma alltid, men jag ser ändå vart jag sätter fötterna någonstans, halleluja!

idag blir det studier för hela slanten. mamma ringde nyss och försöker tvinga med mig till vaccinationsmottagningen ikväll för att vaccinera mig mot svinis såklart. men fan, jag orkar inte och känner lite att om alla andra ända vaccinerar sig så kan inte jag bli smittad. skönt! som sagt, hur många känner du som dog av fågelinfluensan? och svinis? nej, justdet. men nähä, mamma försöker med alla knep. hon mutade mig till och med, föreslog fruktsallad ikväll - och jag älskar ju det. men nej. jag är för principfast. 
tror jag. 

svinis hit och svinis dit.
hela världen känns som ett smittat jävla tillstånd utropstecken utropstecken utropstecken

Inga kommentarer: