torsdag 26 november 2009

piskstraff, era jävlar!

mamma & jag var nyssens nere på stan, och båda vi är arga av samma anledning (ja, faktiskt så arg att jag inte ens tänker ta upp det här). under tiden i bilen ner till stan åt att lista störande beteenden som vi tyckte lika gärna skulle resultera i piskstraff. vi blev argare och argare.

plågsamma piskstraff borde utdelas till alla som:
1. spontant brister ut i körsång i olika stämmor och blickar upp mot skyn och tror att de sjunger fint & rätt, utan att någonsin inse att det finns en tid för att HÅLLA KÄFTEN!
2. kryddar all sin mat med kryddpeppar (man får faktiskt bara ha den på potatismos) när alla vet att kryddpeppar är den äckligaste kryddan EVER!
3. känner att de måste undervisa i köket. "jaha, så du skär tomat så! jag har annars ett annat tips på hur du kan skära tomaten lite bättre, gör bara såhär .." JAG KAN SKÄRA I DIG OM DU INTE PASSAR DIG JÄVLIGT NOGA!
4. är hantverksnördar och inte inser att det finns en gräns för vad som är okej att göra själv. att tälja alla köksredskap i trä är så jävla över den gränsen. vitlökspress i trä, sa du?  DÖ!
5. åker till ett land långt bort och rynkar på näsan åt allt som är "turistigt". ta en titt i spegeln - är du inte turist själv KANSKE?!
6. tvångsmässigt måste tala om det latinska namnet på alla blommor man ser. kallade du den för gullum vivum, sa du? Då tänker jag kalla dig för STÖRANDUM IDIOTUM, om det är okej.

arg är lätt min roligaste och vanligaste känsla. felåt för det.

1 kommentar:

EnMelina sa...

du är så jävla bra!