onsdag 18 november 2009

en gammal dröm som blev verklighet

natten mellan den femte och sjätte juli förra året så återgav jag en dröm i min blogg. jag skrev ganska exakt så här:

"ditt hus var av vitt tegel (det är det säkert inte egentligen) & var omgivet av många likadana hus, dock i olika färger. jag visste att du bodde just där, men du visste inte att jag skulle komma. jag stod utanför & spanade in i fönstrerna en bra stund tills jag såg di i ett utav dem. jag stod där länge & bara tittade, tills du tillslut försvann utom synhåll.
jag stod kvar, övervägde om jag skulle våga knacka eller inte, men du hann före. rätt som det var kom du småspringande emot mig & vi kramades. vi kramades länge, & jag pillade dig i håret samtidigt.
kände lukten av dig.

vi gick in till ditt rum (som jag faktiskt vet någorlunda hur det ser ut, men som såg helt annorlunda ut denna gång). vi sa ingenting på hela vägen uppför trappan (som jag inte vet om den finns), utan det var helt tyst. du gick framför mig.
vi kom in i rummet som var släckt, & den enda form av ljus som fanns var utifrån gatlyktorna. vi satte oss i sängen, fortfarande helt tysta.
vi kramades mera, sittandes; så som vi gjorde första gången vi sågs i solen på trappen.
länge satt vi där i varandras armar, & jag kände den där bekanta känslan som man gör när man är nykär & bara njuter av att ha någon i sin närhet.
fortfarande tyst.

vi la oss ner. du låg närmast väggen, & vi kollade på varandra. vi låg på sidan & bara stirrade. jag flyttade närmare, kröp in i din famn & ansiktet hamnade mot ditt. dina ögonfransar kittlade mig varje gång du blundade, & jag tyckte det var underbart.
jag kröp ännu närmre & för första gången nuddade jag dina läppar .. fortfarande tyst.

sedan vaknade jag. förtvivlad över att det bara var en dröm, men fan så överlycklig ändå.
jag kunde känna allting. pirret i magen fanns kvar, ögonfransarna & din tunga.
du vet vem du är."

idag vet nog alla vem jag drömde om. han bodde inte i ett vitt tegelhus, men en trappa fanns det allt. idag är personen jag drömde om väldigt mycket min och snart är vi tre månader närme en framtid tillsammans, alexander. 
fan vad kär jag är.

Inga kommentarer: