måndag 23 november 2009

det eviga problemet

idag har jag varit dum i huvudet & tänkt på det här med ketchup. ganska mycket har jag tänkt på det här med ketchup, faktiskt. inte mindre sedan vi åt pasta idag (och alla som inte är dumma i huvudet vet att man alltid har ketchup på pasta). 
för alltså, de smakar ju olika, felix och heinz, och jag känner verkligen på mig att det här är en sådan sak som man borde tycka något om. att det är sådant som folk taturerar in som statement på armarna. felix for life alternativt heinz rules, typ.

men, eh, jag kan liksom inte riktigt bestämma mig för vilken som är godast. eller alltså, felix är ju godast, medan heinz på något vis är så äcklig att den blir god. den är liksom blaskig och ger sura uppstötningar.och ja, det ger mig lite ångest det här. man vill ju liksom inte vara en sådan där som bara "nej, det kvittar, jag gillar båda, tihi, och förresten lyssnar jag på lite all möjlig blandad musik, radio typ."

 mitt stora problem är att mina problem, är så pass små att dom knappt räknas som problem.

Inga kommentarer: