onsdag 16 september 2009

absolut ingenting

det här skulle jag har gjort idag:
- städat 
- pluggat svenska
- pluggat filosofi

detta har jag gjort idag:
- lyssnat på musik
- ätit
- duschat

jag är så jävla rutten så det nästan är synd om mig. men jag orkar ingenting just nu. vill bara sänga & dö där ungefär. är helt slut i hela kroppen & vet inte riktigt varför eftersom jag inte direkt har slitit arslet av mig. jag är väl sämst på att sova antar jag. eller så har det med hjärnan att göra, den styr ju allt, och det känns som den inte fyller någon annan funktion just nu än att säga åt hjärtat att vara kär. det funkar dock. 

förövrigt är jag lite konstig i huvudet idag. gammelmorfars favorit dog för en herrans massa år sedan, just idag. 1920 närmare bestämt. då var gammelmorfar 13 år. det bör även tilläggas att just idag, för 18 år sedan, försvann gammelmorfar. 
över gräs och gråa hus flyger natten som ett sus,
bleka stjärnor blinka fattigt från sin sky.
över heden ifrån väster nedåt tjärnen går ett ljus,
går en sång över näckrossållad dy.
och stormen sjunger svart och vitt
och i skum kring härnaön
sjunga vågorna om ödemarkens nöd.
över svarta vreda vatten spelar natten upp till bön,
ty en spelman och en drömmare är död.

nu är jag dum i huvudet, kärast i hela jävla universum & ska dricka te. 
adjökens.

Inga kommentarer: