tisdag 6 januari 2009

ett stycke hat

just nu känns det mesta bara meningslöst & halvdant. 
det mesta beror nog på att jag är fylld av ångest inför morgondagen. idag är som en extra hatdag, en extra söndag. ända tills idag har jag kopplat bort skolan till hundratio procent. nu finns den plötsligt där igen. man kanske skulle börja knarka så man blev tillräckligt dum för att skita totalt i den. det är nog framtiden.
men jag är inte där än. 

har städat & donat idag. packat upp en veckas liv, tvättat & haft mig. luktat på kläder som luktade malmö, kläder som luktade kärlek. det känns så surt att det inte är lov igen på ett bra tag. och det lovet är dessutom för kort för att kunna slappna av. känner man mig på insidan vet man att jag har för höga krav på mig själv för att egentligen må bra. jag måste skärpa mig. på något vis ska det väl gå att må bra? bli en riktig praktslacker. ha som uppgift att göra ingenting, förutom att älska, sakna & tamigfan avguda. 

på tal om avguda ska jag snart ställa mig i köket & kocka. lasagne till ett helt herrskap, undra om jag kan slappna av då? undra om jag någonsin
ska få vara lugn & slippa vara illa till mods.

Inga kommentarer: