måndag 26 januari 2009

djupdykning i tankegångarna

när ni väl har börjat tycker jag ni kan fortsätta. när jag väl börjat kan jag fortsätta också. jag ger inte upp skrivandet nu, jag tänker fortsätta försöka med mitt frenetiska, men ack så meningslösa, skrivande. jag tänker fortsätta att dela med mig av mitt liv för de som vill ta del av det. hela världen är välkommen att stå utanför lås och bom till mit liv, även om lite kommer att stanna inne. så nära får ingen gå.

bokstävernas, ordens och meningarnas värld. världen där det är frivilligt att öppna sig precis så mycket tills huvudet tycker att det är tillräckligt. jag har haft bloggar innan denna. som jag gav upp ganska snabbt av diverse anledningar. men denna gång, så hoppas jag att jag kan lita på att "tredje gången gillt" verkligen stämmer. för inte vill jag öppna ett fjärde konto på någon hemsida där det är frivilligt att göra, skriva och formulera sig nästan hur som helst. nej, den tredje får bli den sista, annars finns det risk för att folk tar mig oseriöst, och tror att jag bara skriver för att få medkänsla - för att folk ska kunna lära sig om mitt liv, för att folk ska kunna krypa in i alla tankegångar inne i mig. 

nej, det här är sista chansen. och så länge detta fungerar, så har ni mitt ord på att jag skriver här, tills den dagen då mina memoarer - mitt liv - kommer ut i en bunden bok. och då, när boken kommer ut (om den gör det) så vill jag att ni genast ska lägga undan den. ni ska inte läsa den på en gång, utan ni ska koppla bort mig totalt, vare sig ni vill eller inte.

ni ska inte slänga en tanke åt den där flickan som öppnade sig så för hela världen på internet. men sedan, när ni blivit tillräckligt gamla för att inte ens komma ihåg att ni någonsin varit mer eller mindre delaktiga i mitt liv, då ska ni gå till bokhyllan. och där, någonstans bland alla andra bokpärmar, ord och meningar, så väljer ni att ta fram den dammigaste boken, som legat längst in i bokhyllan, bakom allt annat. då ska ni damma av boken, öppna den, läsa. och jag ska återigen vara en del av erat liv. saker och ting kommer att klarna upp, och ni börjar komma ihåg. jag kommer alltid att finnas i erat liv på ett eller annat sätt. men mest av allt - så är det ni som finns i mig. ni är inspirationskällor.

Inga kommentarer: