tisdag 9 december 2008

sono molto stanco

ska lägga mig för att sova, men min trötthet är troligen sortens om inte går att sova bort.
jag önskar mig en fotboja, bara för att få nöjet att krossa den.
tankar. drömmar. hoppet (där man får hålla varandra i handen & se varandra i ögonen.)
i övrigt; tystnad.

vakuum, längtan & beslutsångest är dagens melodi. faktiskt är det även den senaste månadens melodi, men det visste ni redan.
vad är det som håller er kvar egentligen? vad är det som är intressant & givande med att läsa om en fräknig, relativt ointressat tjej som är nere i världens formsvacka, någonstans mellan inferno & purgatorio?
förmodligen finns det något ni tycker om som gör att ni stannar kvar; någonting som får er att inte ryckas med i de dåliga dagarna & långa formuleringarna. någonting som gör så att ni inte påverkas av mig.
skadeglädje kanske?

Inga kommentarer: