måndag 15 december 2008

bara döda fiskar flyter med strömmen

här skrev jag nyss det längsta inlägg jag någonsin författat.
jag var noga med att markera allt och kopiera texten med jämna mellanrum, så inget skulle försvinna. och sen skulle jag bara flytta på en textrad, klippte ut den, klistrade in den på ett annat ställe, sen skulle jag för hundrade gången kopiera hela texten. markerade hela. och råkade... trycka på 'v' istället för 'c' så att allt försvann.
endast den där textraden som jag nyss flyttat på, stod där.
en rad text av säkert en timmes skrivande. jag öppnade hela min själ i det där inlägget. allt försvann. finns inte mer.
miljoner ord som bara upphörde att existera. för att jag skrev fel bokstav.
fan vad jag är ledsen nu.

var ledsen när jag skrev på grund av det jag skrev. men nu.. nu känns det som om hela världen är emot mig. som om det var meningen att det där skulle hända.
bara för att allt ska vara så jävla dåligt som möjligt hela tiden, det sitter säkert någon jävel däruppe och skrattar åt mig nu.
jag kommer aldrig kunna skriva om det. jag vill bara lägga mig ner och försvinna.
detta kommer ju knappast bli något tims-långt inlägg, på grund av det ovanstående. nu blir det istället till att plugga lite till.

vinter & skola.
jag vill bara försvinna någonstans, åka söderut och stanna tills nästa sommar. vinterdepression är mitt mellannamn just nu. det är inte kul för fem öre. men just nu känns det som om ingenting går min väg. allting är bara rent oflyt. men som man brukar säga, så är det ju bara döda fiskar som flyter med strömmen. och inte fan är jag död, och inte någon fisk ..

Inga kommentarer: