söndag 19 oktober 2008

söndagsgnäll

är om möjligt överdrivet trött.
har trots det fått lite gjort idag, både engelska & historia. juridiken skjuter jag upp till morgondagen.

jag vet att jag studerar för min skull, och jag vet att jag innerst inne vill det. men bilden av mig, sittandes varje dag nedgrävd i fula, sönderklottrande böcker är hemsk. nästan så hemsk att man skulle kunna göra ernst billgren-konst av allt.
mörkret gör det inte bättre. funderar trots det på att dra en knall. en lång knall i det svarta. men jag vet inte riktigt. känner mig för ful & sliten idag. känns som att jag skulle göra världen en tjänst om jag bara stannade hemma på mitt rum.
men jag tror jag skiter i världen & tänker på mig själv istället.
jag har tänkt på mig själv alldeles för lite på senaste tiden.
& det ska jag lära mig att inte göra.

Inga kommentarer: