onsdag 15 oktober 2008

MRF

hm, brukar inte ugglor bara vara vakna på natten?
jag ser en nu, den stirrar lite förbryllt på grannens hund. nu blir jag allt blir nyfiken, nu kryper jag sakta fram. han får absolut inte se mig.
amagad, han kollar hit! tusan att min päls ska vara gyllenbrun ..phew, nu kolla han bort igen.
han likar en ost - en mycket stor ost. jag måste gå närmre så kanske han ger mig lite.
shit, han flyger hitåt! han tog mig! han har ett fast grepp runt min kropp, han skulle lätt kunna krossa mig med sina stora klor. jag vill inte dö!
snälla uggla ät inte upp mig!


det som ni nu har läst handlade om en helt vanlig mus vid namn arne, en medelålders skogsmus i sina bästa år. han är ännu oskuld och har aldrig varit på bio. han kommer att bli brutalt uppäten. är det snällt att äta folk? nej.
till minne av skogsmusen arne, vi älskar dig. tyck till själv genom att kommentera; gjorde ugglan rätt, eller var arne ett offer i vårt våldsamma samhälle?
donera pengar till MRF (musräddar-fonden.)
varje bidrag räknas, kontakta mig vid eventuellt intresse.

hitills har vi fått in : 3 kr.

Inga kommentarer: