måndag 13 oktober 2008

att kriga

dagen har gått fint & relativt snabbt.
satt som vanligt & nickade, halvsov, & dreglade lite under sista lektionen; historia b. den dagen då min lärare går till talpedagog kanske jag håller mig vaken, vem vet?
satsade järnet på idrotten. nyrenoverade (äntligen!) thomashallen förvandlades till ett slagfält av fjäderbollar & hormonstinna ungdomar på krigståg med badmintonracket i högsta hugg. mina enorma hjälteinsatser resulterade i två köttiga brännmärken på knäna, men det är minsann inte lätt att ligga på topp.

borde kanske plugga svenska, ta itu med det på riktigt. men orkar jag? icke. samtidigt som att jag verkligen strävar efter toppbetyg så orkar jag snart inte mer. självömkan & håravfall är typ vad jag hinner med nu för tiden.
ptja, den där reklamen då veronica maggio sjunger (läs: ylar) om att något jävla pekfinger ska rädda världen & sänka världshavssnivån osv, den orkar jag också med.
jag orkar med att hata den.

Inga kommentarer: