tisdag 30 september 2008

snurr snurr

idag är jag muppig och konstig, hela huvudet blir fullt och tungt. snurr snurr.
det är då sådana konstiga tankar kommer upp, tankar utan grund & ibland även utan svar. det kan vara alltifrån "tar rymden verkligen aldrig slut?" eller "vad händer om man lägger denna-sida-upp-sidan ner på popcornpåsen i micron?".

idag lyssnade jag på p3, & då pratade de om scooter, det där tyska bandet som spelas flitigt på var och varannan friskis-och svettis-anläggning, ni vet.
då kom jag att tänka på en låt med dem, där det i texten sägs" it's nice to be important, but it's more important to be nice", & varför denna textrad kom upp i huvudet, och varför dessa ord, denna mening, yttrar sig i denna sorts musik är bortom mitt förstånd. men det är sådant jag kommer ihåg, sådana knäppa saker. just denna "uppenbarelse" (hey, vad mjäkigt och fult jag skriver) påminde mig om annat liknande.
som en annan gammal, dålig, låt som heter "the rain" med en bortglömd artist vid namn oran juice (ja, man kan tydligen heta så). i låten yttrar sig också en konstig mening, som låter så här: " you without me, is like the cornflakes without the milk." vad menar han med det?
varför skriver man en låt om det?

äsch, jag tänker så konstigt ibland.

Inga kommentarer: