torsdag 4 september 2008

how to kill music

jag kan ha publicerat detta i bloggen redan, då jag ständigt övar på min krönikeförmåga. men alltså, detta passar så underbart bra idag; då gatans torraste granne knackade på nyssens & ville att jag skulle sänka musiken, då altandörren var öppen. men hallå din musiknazist ?! det är för jumlans torsdag eftermiddag !

haru någon gång råkat ut för att någon ringt polisen, ett vaktbolag eller hyresvärden för att du spelat för hög musik?
hur kan en så underbar - ja, nästan magisk - sak göra någon förbannad? om du är hemma & spelar en bra skiva & någon snokig jävel till granne påstår att han inte kan höra sin teve, varför ska då din musik behöva lida för det ?
jag säger bara: "synd som fan, grannen !"
musiken censureras ju ändå. man får inte säga "skit", "piss", "knulla" eller "dingelidong" på sina skivor om man vill att de ska spelas på radio. det är liksom inte tillåtet.
om du sedan vill att din video ska visas på mtv, alternativt ztv eller någon annan skitkanal, så finns det även strikta regler där.
du kan inte ha på dig vissa kläder, & du får ibland inte ha med bilder av vapen eller annat som kan göra folk upprörda.

men är musiken verkligen så farlig ? är den farligare än den död, de mord, självmord & våldtäkter jag ser på teve & film hela tiden ?
men prova istället att skriva en söt liten kärlekslåt som innehåller de ovanstående ämnena förfinat, & alla vägrar spela den på radio.
att spela den hemma i sin stereo är heller inget alternativ, för då är det för jävla högt för grannara !
nä, det är rätt kraftiga grejer det där med musik, men så ska det nog vara också.
människor suger trots allt; inte musiken.

2 kommentarer:

Melina sa...

haha fett sköön, på lördag då får som klaga så mycket dom vill :) suck on that XD

Stefan sa...

Hahaa, jag vet preciiiiis vem den torra grannen är. Hoppas att det inte var farsan bara :)