torsdag 4 september 2008

hey great daysleeper

tjoho, fredag imorgon.
jag behöver bli ledig, behöver varje stund av avkoppling jag kan få.
jag behöver sova.

ändå sover jag inte. jag vet att jag behöver, men tröttheten finns inte där.
i natt känns som en sådan natt där man endast ligger & vrider sig i sängen, går upp & öppnar/stänger fönstrerna om vartannat & endast tänker på att man borde sova men inte kan.
gröna luddiga monster i huvudet som skriker högfrekvent att man verkligen behöver sömnen, men som vägrar låta en somna.
saknad & sällskap som inte fås kräver sömn.
jag måste försöka.

det här är sjuka dagar, känner mig inte riktigt som en frisk.
det är dig alla jagar och vi tar en liten risk.
och jag kan inte sova, och får
inte benen att stå still.
det är svårt att leva när man inte vet vad hjärtat
vill.

Inga kommentarer: