onsdag 20 augusti 2008

känsla

det här skulle kunna bli mitt längsta inlägg någonsin om jag hade orken att skriva ner allt som jag känner nu. det är en hysterisk blandning av kärlek & hat, en blandning av vänskaper som sätts på prov & om giftet som kan döda alla människor likt pesten - skitsnack.

visst tycker vi alla skitsnack är ett jävla sätt? det är fegt att prata bakom någons rygg, & visst tar man alltid lika illa upp när man får höra något om en själv. men man gör det ändå själv. man förpestar en del av världen - otaktiskt nog den del man tycker mest om; sina vänner.
man dödar dem lite för varje ord man säger bakom ryggen, & det är inte bara vännen i fråga man dödar. man dödar vänskapen.
jag har lärt mig det nu, står för det - men sparka för fan inte på mig när jag ligger ner.

i övrigt, är livet ungefär som sig bör. skolan är redan igång efter schemat, & när jag säger att det är hundra procent från scratch så menar jag typ det. men fan, jag behöver någon som skakar lite liv i mig. öppnar mina ögon så jag kan se igen. se ordentligt.
undra om jag ska vara sjuk imorgon, förresten ?

1 kommentar:

Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.