söndag 20 juli 2008

du kan väl inte flyga ?

jag har varit fruktansvärt glad på sista tiden.
en viss person har stor grund till det, men allting är verkligen uppe på fem nu.
gud vad fint jag mår !

dock är detta inlägget lite av ett farväl.
imorgon åker min fallfärdiga dator äntligen in på reparation, & trots att jag med vemoden i halsen kommer att packa ner den i kartongen igen imorgon, så ska det bli fantastiskt att få tillbaka den i det skicket jag vill ha den.

egentligen vill jag få ur mig så mycket av vad som hänt på senaste tiden. både händelser, & mer abstrakta saker som känslor & tankar (vilka för tillfället är så många & luddigt fina att ni skulle bli snurriga); men jag finner ingen ro i skrivandet förrän jag fått tillbaka datorn. jag tänkte istället försöka mig på världens längsta sammanfattning när jag landat efter min flygtur.
se det så, som att jag bara flaxar runt lite under ett par veckor.
det blir lättare så.

vi går alla omkring med en vinge
som vi inte kan flyga med
som blir till en börda för oss
som vi måste smyga med.
vi hade nog kunnat flyga om
inte alla självutnämnda vicevärdar, skolmästare
och alla dom praktiska, taktiska,
nitiska, kritiska,
anemeiska, akademiska
felfinnarna med pekpinnarna
hade sagt: du kan väl inte flyga ?
håll dig på marken, din envingade jävel !
och drömmer du ens om att våga
med ett enda vingeslag
pröva din flygförmåga
så tar vi din vinge en dag !
vi går alla omkring med en vinge,
en dröm, en längtan, en sång.
tänk om våra vingar fick flyga tillsammans en gång

1 kommentar:

gabriella sa...

härligt att du e glad gumman ! :D