söndag 29 juni 2008

fred & kärlek

nu är jag återigen hemma efter en underbar borlängevistelse, som bekant på peace & love-festivalen.
efter att ha duschat & ätit riktig mat så känner man sig genast lite mer som en människa, men så fint som jag har haft det; så var det värt att vara skitig & sliten.
det ingår.

fröken thelander & fröken öhman kom hit på onsdagskvällen, & efter lite snickrande i garaget & efter packning & massa satyg så somnade vi tillslut någon gång runt två.
på torsdag morgon ringde klockan 07.00 & det var dags för frulle innan avfärd. vi slängde i oss krubb, lastade vrålåket & for.
alla tre lyckades somna i bilen på vägen upp, & vi väcktes inte förrän tälten vi snurrade runt i borlänge med bilen. nu var det nära.
dagen tillbringades till största delen i campet med tältgrannarna, men vi hann ändå kika på markus krunegård, manu chao & the hives.

vaknade på fredagen av att tältet var bastuvarmt. kravlade mig ur, kollade på klockan som visade 09.13 & upptäckte att jag fortfarande var full sedan gårdagen. lysande tänkte jag, lade mig på ett liggunderlag i solen & junade i hoffmanns & tältgrannarns sällskap.
emma & zoë slavade sig bort till bolaget & handlade alkohol medan jag lagrade fräknar & drack frukostöl som grannnen bjussat på.
en hetisk dag, men fruktansvärt rolig då vi hann med så mycket fint. i musikväg hann vi åtminstone med the hellacopters, thåström (fem av fem toasters!), sex pistols & kent.
förresten, är man pinsam om man smådör & nästan grinar av att se kent ?

vädret svek & släppte ner lite regn på oss under lördagen. det hindrade oss i alla fall inte från att våldgästa alla andra campingar & heller inte för att röjja loss. jag & hoffmann dejtade mamma & pappa en stund innan vi kikade på TINC. därefter kikade vi på nationalteatern & DLK, som var en av festivalens höjdpunkt i musikväg. gissa om det blev allsång på hockeyfrilla ?
kvällen blev rågalen & efter att ha smetat linement på oss själva & tältgrannarna så somnade vi runt 08.30.

bilder från sommarens, tråkigt nog, enda festival för mig finns att beskåda här

Inga kommentarer: