måndag 23 juni 2008

the dirt

tog bussen ner på stan - när solen sken - med tanken att jag skulle knalla hem sen.
strövade runt på bokia på beslutångestens stigar & ville ha alla böcker jag såg. nästan. fick med mig en fetbok (the dirt - biografi över mötley crüe) & lite annat plock därifrån, & jag är nöjd.gick till schelins, köpte en latte & tog med mig & började knalla hem. efter tio minuter öppnade himlen sig & solen försvann. jag ville dö lite.
resten av vägen hem nynnade jag på sämstlåten "tusen bitar".
det sägs att ovan molnen, är himlen alltid blå. men det kan va' svårt att tro
när man inte ser den.
& det sägs att efter regnet, kommer solen fram igen- men
det hjälper sällan dem som har blitt våta.
det kändes så passande, så bra. jag var jävligt nöjd med mig själv. med mig själv & latten.
nä, nu ska jag & black sabbath-frillan råck än rolla vidare.

Inga kommentarer: