söndag 30 mars 2008

universums okrönte hjälte

i och med att jag är rörelsehindrad som fan, så har jag roat mig genom att titta på gamla kenny starfigther-filmer idag, & fy bubblan vad jag skrattade, skrattade & mindes. flera gånger kom jag på mig själv med att kunna en del scener i huvudet, precis alla repliker, fast det var säkert nio år sedan sist jag kollade på världens coolaste hjälte - kenny starfigther med sin hairminator (en hårtork). kommer ni inte ihåg ? jag kan friska upp era minnen ..

"serien är en ganska skruvad komedi med dramainslag, och består av sex halvtimmeslånga avsnitt. den handlar om rymdhjälten kenny starfighter som kommer till jorden för att hitta den ondskefulle doktor deo, som hotar att förvandla alla planeter i galaxen gigantiska roll on-kulor. till viss del driver serien med science ficion- och rymdfilmsklyschor. vid första intrycket kan den tyckas vara riktad till barn och unga ungdomar, men humorn är av en typ som även många vuxna uppskattar. en stor del av humorn bygger t.ex på medvetet tafflig redigering, cheesy dialog och liknande."

jaja , hursomhelst är det världens i särklass bästa barnprogram genom tiderna, säger den mer eller mindre ökände krönikören elin.
"-nu vilar hela universum i dina händer, unge herr starfigther. är du redo ?"
"- saru ?"

"nya galaxer, nya uppdrag, nya skurkar. vet du? det skulle inte förvåna mig om dom sitter där uppe och snickarar en staty över mig.. men jag vet inte, det ligger inte för mig sånt där..gammalt old fashion!"

-”pilla på allt som ser misstänkt ut. som den där spaken, till exempel”
-”men det står ju ’rör ej!”
-”saru?”
-”det står ju rör ej på skylten!”
-”jaja, men den där skylten är ironisk.”

WOLLI BOLLI!

2 kommentarer:

mahmud al sa...

Men Hallå DU GLÖMDE ju den bästa.

"jag Är inte tjock, jag har bara kraftig benstomme"

elin linnéa sa...

haha, doktorn blandar & ger, alla blundar ingen ser !
puss på dig eldin.