tisdag 18 mars 2008

carpe diem

godkväll svenskar , goddag amerikaner o&hoppas ni har ett bra liv tyskar ..
hela jordens befolkning är välkomna att ställa sig bakom lås & bom till mitt hus, för så kul kväll har gud givit mig. eller så är det bara jag som trotsat hans regler över att alltid "fånga dagen" och leva den som den vore din sista. för tröttheten vann mot det pigga med överlägsna 3-0 med två snygga kryss-mål och och en stolpe-in mot pigghetens 315 skott utanför och två ribb-träffar.

men det är i och för sig ganska solklart med tanke på det piggas ej genomtänkta uppställning; med en sen gårdagskväll, nattliga konversationer och att vakna i en kamp mot spikarna som bankades i på andra sidan väggen. en kamp som gick ut på att så fort man riktigt vaknat till liv och hatet över människan, som är så dum som ställer sig och bankar upp tavlor eller liknande klockan sju på morgonen. kampen är då igång och så fort man hör det irriterande bankade ljudet slår man en hård smäll i väggen.. vilket resulterade i en förvånadsvärd tidig uppgång, en svullen knytnäve och en trött elin.
och en stark funderare fick man om att skriva en bok så kallad "min kamp" (helt utan tyska) och ställa upp mot hitler i nobelprisgalan..vi kanske kan få lika många läsare han & jag.

och hur fortsatte den fantastiskt vitaminfyllda start på dagen? ner till skolan där det bjöds på tråkiga lektioner & en hungrig, trött elin. och gud säger att jag inte kan fånga dagen!?.. jag tror han har börjat förväxla sina botox- sprutor (han är ju faktiskt ruskigt gammal nu) med jesus hjälpmedel-till-att-göra-dagen-ljus-sprutor. ja, det var typ det jag hade att skriva idag, för dagen har bara vart allmänt seg & tråkig hittils.

Inga kommentarer: