måndag 25 februari 2008

to make something out of nothing

har nyss kokat soppa på en spik, ungefär.
skulle göra köttfärssås, med krossade tomater som inte fanns. improvisation är ordet, & det är åtminstone inte oätligt. 1-0 till mig.

skolan var faktiskt sjukt smärtfri, & jag och fröken åkermar tog oss till ångbåtsbryggan där vi spenderade en timme i solen som verkar ha kommit för att stanna. en timme skitsnack & musik är precis vad som behövs en sådan här dag.
kvällen kommer tillbringas med la familia i lugnets tecken. ska försöka klämma in lite läsning & en snabbtitt genom italienskaboken.
vid midnatt bär det troligtvis av ner till bokrean, men jag har inte bestämt mig än. kanske går dit imorgon istället & haffar böckerna som mormor ska köpa senare. det lät nästan smartare, än att stå & trängas med tusentals pensionärer mitt i natten.

förövrigt, så har jag gått upp 5,6 kilo under lovet. tur att allt ska hoppas bort i sommar.

Inga kommentarer: