onsdag 27 februari 2008

misery signals

jag: skriva skriva skriva skriva skriva blogg.
datorn: stänga ner internet mitt i allt skriv.

italienskaprov imorgon - yey!
det känns som om man gått i skolan hur länge som helst. tre dagar, och jag är redan skoltrött. just nu, när allt börjar igen, så känns det som om jag kommit in i världens formsvacka igen. jag som nyss hoppat ur min krater av bekymmer, mitt svarta hål. men nej, nu känns allt och alla bara trist och jävligt. kärleksbekymmer igen? hell yeah, så är det väl alltid?
känns inte som om jag har turen på min sida när det gäller kärlek.

för att klaga lite mer medan jag är igång, så retar jag numera upp mig på så små saker.
kan få världens utbrott om det lossnar nagellack på en nagel, eller om en hårslinga inte faller på plats som den ska. och nej, jag är inte perfektionist, inte på det sättet. det är bara som det är just nu. ytterst känslosam är jag, helt sjukt.
upptäckte till exempel mig själv med att sitta och stirra upp i taket för en stund sedan, och så hade jag troligen suttit i en sådär fem till tio minuter.. ni förstår, antingen så är jag psykisk störd av någon anledning, eller så är jag bara riktigt ordentligt ur form. skulle chansa på att det är båda delarna.

i övrigt sitter här med världens godaste té för er som undrade. lyssnar på lisa miskovskys skiva, den är helt okej. inte riktgit den musiken som jag brukar lyssna på, men den här männsikan sjunger rakt in i hjärtat!
låten "foxholes" är rätt bra faktiskt.

foxhole
rävhål
rövhål

Inga kommentarer: