onsdag 26 december 2007

såhär efteråt

jaha, då var julen än en gång över.
ska dock tilläggas att det här borde vara en av mina bästa jular hittills. därför en kort resumé; julaftonen firades hemma hos farfar i katrineholm tillsammans med kusinerna. jag blev en mobil rikare, samt en nedrans massa andra nödvändigheter. det var förstås kalle anka på teve, och glögg i glögglasen, madel i gröten och senap på skinkan som gällde även detta år. undra varför jag aldrig tröttnar?
juldagen var det dags för julfirande nummer två. hem till strängnäs, till mormor & morfar närmare bestämt. där var det en upprepning på julmat, sedan massa mysig fika samt julklappsutdelning. där stod en dator sött inslagen, och det är alltså den jag sitter och pillar på nu. en ny hp dv9000, en riktig skönhet - och jag kan inte vara nöjdare.

denna dag har tillbringats i eskilstuna, bland galna rea-letare och röda rea-skyltar. det blev två kap för min del, en tröja samt ett par svarta, glansiga tights. de var dock inte på rea, vilket är typiskt mig. elin åker på mellandagsrea & handlar icke nedsatta plagg.

Inga kommentarer: