onsdag 19 december 2007

fantasifullt?

sista dagen i skolan och jag känner mig galet glad.
efter sista lektionen, blir det till att ta sig hem, packa i ordning klänningen och pumpsen, och ta sig vidare till åkermarken för tillpiff & förfest.
känner på mig att denna kväll kommer att bli något jag sent kommer att glömma.

kände mig tvungen att ladda upp planetens julsång. spelas den inte i familjen åhlén gula hus under julen, så är det ingen jul. det är viktigare än kalle anka & julskinkan tillsammans. börjar faktiskt få lite julfeeling. inte lika mycket som jag brukar, för det är mycket som är annorlunda i år; första julen utan farmor bland annat. känns tungt, när man tänker på hur mysigt det var att krypa upp hos henne på julen och bara bli liten igen. men trots allt, blir ju julen bara till vad man gör den själv. man har eget ansvar.
funderar kanske på göra, liksom älsklingen, skriva en önskelista här på torpet, men vi får se. dock skulle det inte förvåna mig, eftersom jag är fantasilös på de flesta plan nu, förutom - just det, saker jag vill ha.

Inga kommentarer: