torsdag 6 december 2007

en svartvit jul



det blev ju inget skrivande igår, som jag hade tänkt mig.
det slutade istället med en trött, mörbultad elin som i stort sett var liggande hela onsdagen.
detta beror ju självklart endast på en sak; den galna tisdagen.

vi for iväg till hela sveriges golfboll, där vi i annexet återigen skulle bli frälsta av de fem vise männen. och ja, det var lika stort denna gång. gubbarna hives slutar visst aldrig förvåna. det är sådan obeskrivlig lycka, sådant galet gung. och det stavas bara på ett vis - t.h.e h.i.v.e.s

den svartvita julaftonen tjugo dagar i förväg slutade med publikrekord och med ett hives som meddelade att de skulle pausa till februari. jag får väl hålla mig tills nästa gång.
nähä, nu upp med zoë för att köpa bubbelvatten innan grammatiken.
jag har klipptid idag, förresten. pilutta er.

Inga kommentarer: